28 Listopada 2019

II Ogólnopolskie Targi Zatowarowania Centrów i Sklepów Ogrodniczych gardenCONTRACTING

Opis wydarzenia

Targi gardenCONTRACTING 2019

W dniach 28 – 29 listopada odbyła się w Łodzi w hali Atlas Arena, kolejna edycja Targów Zatowarowania Centrów i Sklepów Ogrodniczych gardenCONTRACTING. Wydarzenie to o zasięgu ogólnopolskim zorganizowane zostało w formule B2B, adresowane do przedstawicieli branży ogrodniczej: właścicieli i kadry kierowniczej sklepów, centrów i hurtowni ogrodniczych, firm świadczących usługi projektowania i wykonywania ogrodów, architektów krajobrazu oraz przedstawicieli gminnych i miejskich zarządów zieleni.

W targach uczestniczyli producenci i dystrybutorzy nasion, roślin, drzew i krzewów, nawozów, środków ochrony roślin, podłoży ogrodniczych, narzędzi i urządzeń wykorzystywanych do pracy w ogrodzie oraz innych akcesoriów ogrodniczych.

Targom towarzyszyło szkolenie z zakresu: Wpływ ekspozycji towarów na zwiększenie sprzedaży w Centrum Ogrodniczym oraz Organizacji powierzchni handlowej w Centrum Ogrodniczym. Prelegentem był Pan Robert Radkiewicz z „Projekt Centrum Ogrodnicze”. Zagadnienia prezentowane podczas prelekcji to odpowiedzi na kluczowe pytania każdego prowadzącego sprzedaż przedsiębiorcy.

Wydarzeniem towarzyszącym targom był Konkurs o Złoty Medal, mający na celu wyróżnienie i promocję najlepszych produktów prezentowanych przez wystawców podczas Targów gardenCONTRACTING 2019. Do konkursu zgłoszono produktów w trzech kategoriach: zieleń w ogrodzie, technika w ogrodzie oraz inspiracje w ogrodzie.

W konkursie jury przyznało 3 złote medale oraz 1 wyróżnienie.

  • Wyróżnienie w kategorii „zieleń w ogrodzie” otrzymała firma A&M Kałuzińscy Szkółka Polskie Korzenie za produkt Thuja accidentalis „Miss Frosty”
  • Złoty Medal Targów w kategorii „technika w ogrodzie” otrzymała firma Husqvarna Poland
  • Sp. z o.o. za kosiarkę automatyczną Husqvarna Automower 550.
  • Złoty Medal Targów w tej samej kategorii czyli” technika w ogrodzie” otrzymała firma Stiga Sp. z o.o. za Kosiarkę spalinową Twinclip 55 S-R BBC roller.
  • Złoty Medal targów w kategorii „Inspiracje w ogrodzie” otrzymała firma Comtel Group
    Sp. z o.o. Sp. k. za lampę owadobójczą Noveen IKN921 LED

Kolejna edycja gardenCONTRACTING została doceniona przez wielu przedstawicieli firm biorących w niej udział. Wśród zalet wydarzenia wymieniane są najczęściej: dogodna lokalizacja w centrum Polski, idealny termin targów, biznesowy charakter -  B2B, sprawna organizacja. Powyższe atuty zauważone przez przedstawicieli branży stwarzają szansę na rozwój tego wydarzenia w kolejnych latach.

PREMIEROWA EDYCJA TARGÓW MURAWA za nami.

W dniach 28–29 listopada 2019 r. w hali Atlas Arena w Łodzi odbyła się pierwsza edycja branżowych targów Murawa, poświęconych szeroko pojętej problematyce budowy i utrzymania muraw naturalnych i hybrydowych w Polsce. Ten szeroki temat nie doczekał się jak dotychczas poważnej imprezy o charakterze targowo-edukacyjnym, dlatego też propozycja zorganizowania cyklicznego wydarzenia, spotkała się z dużym zainteresowaniem wystawców z Polski i zagranicy.

Koncepcja imprezy opierała się na kontaktach B2B, lecz z uwagi na dużą ilość osób zaangażowanych w tematykę muraw sportowych, nie wykluczała nikogo, kto na co dzień opiekuje się boiskami. Do uczestnictwa zostali zaproszeni groundsmani i greenkeeperzy zajmujący się każdym rodzajem murawy sportowej, firmy branżowe, operatorzy stadionów, ośrodków sportu i rekreacji, boisk miejskich, gminnych i szkolnych, właściciele i operatorzy pól golfowych, jednostki budżetowe zajmujące się utrzymaniem obiektów sportowych, kluby i związki sportowe, architekci, firmy usługowe, wykonawcy obiektów sportowych i wreszcie instytucje naukowe i badawcze. Jak się okazało, była to doskonała okazja do bezpośredniej

rozmowy z obecnymi i potencjalnymi klientami, a także do wypromowania nowych produktów. Oprócz wystawców z Polski, dużą część stanowili wystawcy zagraniczni z takich krajów jak: Holandia, Niemcy, Turcja, Wielka Brytania czy Włochy, dla których, ze względu na rosnący poziom profesjonalizmu w tej dziedzinie, Polska jest atrakcyjnym rynkiem.

Organizator imprezy przewidział dwa główne bloki: wystawienniczy, w którym firmy prezentowały swoją ofertę w ramach tradycyjnych stoisk targowych oraz edukacyjny, który obejmował prelekcje i panele dyskusyjne poświęcone tematyce targów. Taki wybór wydaje
się logiczny i słuszny, co potwierdzali uczestnicy i goście targowi.

Słychać było głosy o poświęceniu większej uwagi części edukacyjnej, dlatego w kolejnych edycjach część ta będzie jeszcze bardziej rozbudowana i rozwijana. Wśród wystawców i zaproszonych gości można było usłyszeć deklaracje uczestnictwa w kolejnych edycjach targów Murawa. Zatem do zobaczenia! 



Bądź na bieżąco - zapisz się do newslettera!

Włącz swój javascript, aby przesłać ten formularz