X Międzynarodowe Targi Żywności Ekologicznej i Naturalnej NATURA FOOD & VI Targi Ekologicznego Stylu Życia beECO

Działania podczas targów

Międzynarodowe Targi Łódzkie zawsze przygotowują kampanię zapraszająca na sprawdzonych wielokrotnie działaniach marketingowych. Kilkaset zrealizowanych projektów pozwoliło zbudować nam bogatą bazę kontaktów i dało kompleksową wiedzę, jakie są najlepsze sposoby dotarcia do klienta biznesowego i indywidualnego. Zespół złożony ze specjalistów doskonale wie, jak wypromować wydarzenie na portalach społecznościowych, co zrobić by było dobrze pozycjonowane w wyszukiwarkach czy chętnie wspominane w mediach lokalnych i branżowych. Do każdego projektu dobierane są formy reklamy, które przynoszą najlepsze efekty w postaci szerokiego grona zwiedzających. Wystawcy muszą jednak pamiętać, że wysyłając bezpośrednie zaproszenia, dają zwiedzającym jasny i wyraźny sygnał: „będę tam – chcę się z wami spotkać i porozmawiać o ewentualnej współpracy”. Wystawca powinien także podjąć szereg działań marketingowych już podczas samych targów, a także pamiętać o kluczowych elementach wystąpienia na targach.
 
DZIAŁANIA PODCZAS TARGÓW:

• przygotowanie atrakcji na stoisku (quizy, konkursy z nagrodami), które przyciągną klientów 
• obsługa stoiska powinna być od razu rozpoznawalna przez klientów, np. charakterystyczny element stroju w kolorze kojarzonym z marką (większość osób w pierwszej kolejności kojarzy markę z kolorami)
• natychmiastowa reakcja na zainteresowanie klientów ofertą (np. „Dzień dobry, widzę że jesteście Państwo zainteresowani naszymi produktami. Bardzo chętnie przedstawię je bliżej” zamiast „za chwilę, ktoś do Państwa podejdzie”)
• przygotowanie formularzy, które w krótki i jasny sposób pozwolą szybko wypełniać dane o kliencie
• propozycja wspólnego zdjęcia z klientami, która później będzie można wykorzystać na firmowej stronie
• stoisko musi wyróżniać się na tle innych i przyciągać uwagę zwiedzających (dobrze wyeksponowane logo firmy, wykorzystanie firmowych kolorów oraz fontów)
• najlepszy personel, wyselekcjonowany pod kątem umiejętności zawodowych oraz cech interpersonalnych, łatwo nawiązujący kontakt (na targach powinny być osoby decyzyjne, handlowcy, i te, które będą potrafiły odpowiedzieć na pytania techniczne i pytania mediów)
• materiały informacyjne dostępne na stoisku (katalogi, broszury) zgodne z identyfikacją wizualną firmy
• stoisko nigdy nie może być puste! 
• gadżety, ułatwiające odwiedzającym zapamiętanie firmy
• zamieszczenie zdjęć z targów na profilu Facebook firmy.