XXIV Targi Regiony Turystyczne NA STYKU KULTUR

2. DZIAŁANIA PODCZAS TARGÓW

Międzynarodowe Targi Łódzkie zawsze przygotowują kampanię zapraszająca na sprawdzonych wielokrotnie działaniach marketingowych. Kilkaset zrealizowanych projektów pozwoliło zbudować nam bogatą bazę kontaktów i dało kompleksową wiedzę, jakie są najlepsze sposoby dotarcia do klienta biznesowego i indywidualnego. Zespół złożony ze specjalistów doskonale wie, jak wypromować wydarzenie na portalach społecznościowych, co zrobić by było dobrze pozycjonowane w wyszukiwarkach czy chętnie wspominane w mediach lokalnych i branżowych. Do każdego projektu dobierane są formy reklamy, które przynoszą najlepsze efekty w postaci szerokiego grona zwiedzających. Wystawcy muszą jednak pamiętać, że wysyłając bezpośrednie zaproszenia, dają zwiedzającym jasny i wyraźny sygnał: „będę tam – chcę się z wami spotkać i porozmawiać o ewentualnej współpracy”. Wystawca powinien także podjąć szereg działań marketingowych już podczas samych targów, a także pamiętać o kluczowych elementach wystąpienia na targach.
 
DZIAŁANIA PODCZAS TARGÓW:

• przygotowanie atrakcji na stoisku (quizy, konkursy z nagrodami), które przyciągną klientów
• obsługa stoiska powinna być od razu rozpoznawalna przez klientów, np. charakterystyczny element stroju w kolorze kojarzonym z marką (większość osób w pierwszej kolejności kojarzy markę z kolorami)
• natychmiastowa reakcja na zainteresowanie klientów ofertą (np. „Dzień dobry, widzę że jesteście Państwo zainteresowani naszymi produktami. Bardzo chętnie przedstawię je bliżej” zamiast „za chwilę, ktoś do Państwa podejdzie”)
• przygotowanie formularzy, które w krótki i jasny sposób pozwolą szybko wypełniać dane o kliencie
• propozycja wspólnego zdjęcia z klientami, która później będzie można wykorzystać na firmowej stronie
• stoisko musi wyróżniać się na tle innych i przyciągać uwagę zwiedzających (dobrze wyeksponowane logo firmy, wykorzystanie firmowych kolorów oraz fontów)
• najlepszy personel, wyselekcjonowany pod kątem umiejętności zawodowych oraz cech interpersonalnych, łatwo nawiązujący kontakt (na targach powinny być osoby decyzyjne, handlowcy, i te, które będą potrafiły odpowiedzieć na pytania techniczne i pytania mediów)
• materiały informacyjne dostępne na stoisku (katalogi, broszury) zgodne z identyfikacją wizualną firmy
• stoisko nigdy nie może być puste!
• gadżety, ułatwiające odwiedzającym zapamiętanie firmy
• zamieszczenie zdjęć z targów na profilu Facebook firmy.