XXIII Targi Regiony Turystyczne NA STYKU KULTUR - Edycja: 2017-03-17 - 2017-03-19

Podsumowanie targów

XXIII TARGI REGIONY TURYSTYCZNE NA STYKU KULTUR 2017
PODSUMOWANIE

23 edycja Targów – regiony Turystyczne NA STYKU KULTUR już za nami. W dniach 17 – 19 marca 2017 r. Hala Expo – Łódź wypełniła się miłośnikami podróży poszukującymi ofert
i inspiracji do planowania dłuższych i krótszych wyjazdów. Oferty zaprezentowane przez ponad 120 wystawców z Polski i świata sprzyjała planowaniu rodzinnych wycieczek, majówek i wyjazdów weekendowych. Wydarzeniu towarzyszył bogaty program spotkań z podróżnikami i pasjonatami oraz eventy skierowane do przedstawicieli branży turystycznej.

20170317 140921 20170318 101532 20170318 114739

Ponad 8 tysięcy zwiedzających odwiedziło stoiska organizacji i instytucji turystycznych oraz samorządowych, biur podróży, muzeów, hoteli i producentów regionalnej żywności. Publiczność mogła skorzystać z wielu atrakcji przygotowanych zarówno przez organizatorów, jak i wystawców. Zwyczajowo – nie zabrakło konkursów z atrakcyjnymi nagrodami, takimi jak: vouchery, zaproszenia i bilety wstępu do najciekawszych miejsc turystycznych naszego kraju.

Hasłem przewodnim tegorocznej edycji było „Daj się urzec…”, co z pewnością udało się wystawcom prezentującym swoje oferty. Mazowsze, które w tym roku pełnio funkcję Regionu Partnerskiego zaprezentowało bogatą ofertę aktywnego wypoczynku dwa kroki stąd. Można było zrobić sobie zakręcone filmiki w gifbudce, wykonać papierowy model Łodzi, czy skorzystać z warsztatów ciesielstwa okrętowego, a to wszystko przy akompaniamencie Zespołu Pieśni i Tańca Mazowsze. Stoisko Miasta Partnerskiego – Piotrkowa Trybunalskiego – w kształcie mini – starówki stanowiło bardzo barwny i klimatyczny akcent targów. Występy piotrkowskich zespołów, takich jak Fakiry, Grzmiąca Półlitrówa czy Piotrkowska Orkiestra Kameralnej umilały gościom czas spędzony na targach.

20170317 141335 pion 20170317 141608 pion 20170318 115100 pion

Pierwszy dzień targów poświęcony był na spotkania biznesowe, prelekcje i wykłady. Goście tłumnie wypełnili salę konferencyjną, w których Polska Izba Turystyki Oddział Łódzki zorganizowała szkolenie sprzedażowe dla biur podróży, Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego podsumowała 10 edycji konferencji „Kultura a turystyka…”, zaś Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi zorganizowało seminarium pt. „Dziedzictwo kulturowe jako ważny element produktu turystyki wiejskiej”, które miało za zadanie integrację branży turystycznej i rozwój agroturystyki. W sobotę, prezentacje wiodących kierunków sprzedawanych przez biura podróży również cieszyły się dużym zainteresowaniem, zaś zachętą do rozpoczęcia sezonu rowerowego był wykład Piotra Kolendy, zapalonego rowerzysty, czy możliwość oznakowania swojego roweru przez Straż Miejską. Wycieczki zorganizowane dla gości targowych: Łódź bajkowa, Szlakiem willi i pałaców ul. Gdańskiej, Szlakiem średniowiecznej Łodzi oraz Szlakiem łódzkich rzek z pewnością przybliżyły Łodzianom ich miasto. Nowośc tegorocznych targów - gry miejskie i targowe cieszyły się dużą popularnościa i przyczyniły się do rozbudowania interaktywnej formuły targów.

Ciekawi świata spotkali się, m.in z podróżnikiem, który za cel postawił sobie okrążenie globu traktorem, Marcinem Obałkiem, z podróżnikami, dla których szczególnie bliskie stały się kierunki azjatyckie oraz zza wschodniej granicy Polski. W sobotę dowiedzieliśmy się również, kto zdobył Złoty Medal Targów i 6 metrów niezabudowanej powierzchni wystawienniczej w następnej edycji. Szczęśliwym zwycięzcą została Łódzka Kolej Aglomeracyjna nagrodzona za okulary cardboard do filmów w technologii FR w kategorii gadżet promocyjny. Wyróżnienie w tej kategorii przyznano Gminie Karpacz za zestaw materiałów promocyjnych. Jeśli chodzi o najlepszy materiał promocyjny, jury postanowiło nie przyznawać Złotego Medalu, ale wyróżniono Kujawsko – Pomorską Regionalną Organizację Turystyczną za zestaw materiałów promocyjnych „Konstelacje dobrych miejsc”, Green Velo za zestaw atlasów rowerowych oraz Śląską Organizację Turystyczną za zestaw map i przewodników po województwie śląskim.

20170318 120740

Oprócz programu artystyczno – edukacyjnego dla odwiedzających przygotowanych było mnóstwo aktywności. Na najmłodszych i ich rodziców czekały wielkanocne warsztaty plastyczne, rękodzielnicze czy taneczne. Zamek dmuchany, wata cukrowa, motanie zwierzątek z siana oraz interaktywne miasteczko średniowieczne – to były atrakcje, które najbardziej podobały się najmłodszym. Nie mogło również zabraknąć kulinarnych akcentów, tak więc efekty robienia marcepanów czy pierników cieszyły dziecięce podniebienia. Nastolatkowie mogli spróbować swoich sił na ściance wspinaczkowej, zobaczyć jak się mieszka w namiocie, spróbować walki rycerskim orężem oraz wydostać się z historycznego escape roomu.

Zwiedzający targi znaleźli wiele ciekawych wydawnictw promocyjnych, map i przewodników. Dzieci z nieukrywaną radością kolekcjonowały balony, książki i malowanki oraz brały udział w przygotowanych dla nich atrakcjach. Wszystko to w targowym gwaru, gdzie mieszały się dźwięki i zapachy charakteryzujące różne regiony.

Temat podróży, ich planowania i spędzania wolnego czasu powróci wraz z nadejściem przyszłorocznej wiosny i XXIV edycji Targów Regiony Turystyczne Na Styku Kultur.
Zapraszamy za rok! 16 - 18 marca 2018 r.



Bądź na bieżąco - zapisz się do newslettera!

Włącz swój javascript, aby przesłać ten formularz