XXII Targi – Regiony Turystyczne NA STYKU KULTUR

PODSUMOWANIE

XXII TARGI REGIONY TURYSTYCZNE NA STYKU KULTUR 2016
PODSUMOWANIE


W ostatni weekend ferii zimowych w województwie łódzkim, w dniach 26-28 lutego 2016 r., w hali Expo-Łódź, spotkali się miłośnicy podróży oraz poszukujący wakacyjnych ofert i inspiracji sprzyjających planowaniu rodzinnych wycieczek, majówek i wyjazdów weekendowych. Podczas targów swoją ofertę zaprezentowało 132 wystawców z całej Polski i ze świata. Wydarzeniu towarzyszył bogaty program spotkań z podróżnikami, blogerami i pasjonatami podróżowania.


Ponad 8 tysięcy zwiedzających odwiedziło stoiska organizacji i instytucji turystycznych oraz samorządowych, biur podróży, muzeów, hoteli i producentów regionalnej żywności. Publiczność korzystała z ogromnego wachlarza atrakcji, poświęcając uwagę indywidualnym konsultacjom podróżniczym, występom artystycznym i degustacjom kulinarnym. Nie zabrakło konkursów
z atrakcyjnymi nagrodami, takimi jak: vouchery, zaproszenia i bilety wstępu do najciekawszych miejsc turystycznych naszego kraju.

Tegoroczne targi, których hasłem przewodnim byłoMorze inspiracjiz pewnością wielu zainspirowały do podjęcia decyzji o wyruszeniu w podróż. Całość dopełniała przepiękna instalacja artystyczna „Morze Raj Pierwszy”, autorstwa Andrzeja Cieślika. Na plażę, w sensie dosłownym, przeniósł nas Region Partnerski Targów, czyli Darłowska Regionalna Organizacja Turystyczna. Na stoisku DARLOT-u można było posmakować lokalnych smakołyków, poczuć zimą piasek pod stopami, odpocząć na leżaku, czy zrobić sobie zdjęcie na tle repliki jedynej w Polsce kwadratowej latarni morskiej. Miłośnicy nadmorskich klimatów mogli posłuchać szant w wykonaniu zespołu „Niezbędny Balast”.

Pierwszy dzień targów poświęcony był na spotkania biznesowe, prelekcje i wykłady. Goście tłumnie wypełnili salę konferencyjną, w których zorganizowano konferencję: „Mijające krajobrazy” Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego,  prezentację Sardynii, Korsyki i Elby, opowiedziano o spadochroniarstwie, czy turystyce kulinarnej w Polsce. Zainteresowani poznali również tajemnice plemion Indian północnej Brazylii. W strefie prezentacji było nie mniej atrakcji, bowiem goście mogli wziąć udział w bajkowym konkursie, dowiedzieć się jak przejechać Maluchem Australię, czy co zrobić, aby nauka języka obcego nie sprawiała kłopotów. Zachętą do rozpoczęcia sezonu rowerowego był wykłady Piotra Kolendy, zapalonego rowerzysty, czy możliwość oznakowania swojego roweru przez Straż Miejską. Wycieczki zorganizowane dla gości targowych: Łódź bajkowa, szlakiem willi i pałaców czy szlakiem niepodległościowym z pewnością przybliżyły Łodzianom ich miasto.

Spotkania z blogerami i znanymi podróżnikamiskutecznie zachęciły do rozszerzenia zasięgu wypraw o Europę i inne kontynenty. Ciekawi świata spotkali się, m.in z popularnym dziennikarzem i podróżnikiem Jakubem Poradą, który opowiadał o podróżach dla każdego,  przedstawicielka Fundacji Kadry ze Świata Aina Ambroszkiewicz opowiedziała o surfowaniu, zaś Kazimierz Ludwiński przedstawił swoją Wyspę Szczęśliwych Dzieci. Roman Dobrzyński z Polskiego Związku Esperantystów opowiadał o Nepalu, zaś dzięki Muzeum Tradycji Niepodległościowych w Łodzi poznaliśmy wojenne losy niedźwiadka Wojtka.

W sobotę dowiedzieliśmy się również, kto zdobył Złoty Medal Targów i 6 metrów niezabudowanej powierzchni wystawienniczej w następnej edycji. Szczęśliwcami zostały Darłowska Lokalna Organizacja Turystyczna oraz Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna za gadżety i materiały promocyjne, które zostały przez jury ocenione bardzo wysoko. Wyróżnienia przyznano Powiatowi łowickiemu, Muzeum Animacji Se-ma-for, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz Miastu Skierniewice.


Oprócz programu artystyczno – edukacyjnego dla odwiedzających przygotowanych było mnóstwoatrakcji w trzech strefach interakcji: rodzinnej, aktywności i kulinarnej. Dzięki partnerom stref (ST Everest, FoodiePeople, Em–fun, Rynek Hurtowy Zjazdowa, Expo – Łódź). Na najmłodszych
i ich rodziców wSTREFIE RODZINNEJczekały warsztaty plastyczne, rękodzielnicze czy taneczne, zabawy z animatorami, bańki mydlane XXL, zamek dmuchany, zajęcia z animacji poklatkowej, a także konkursy z nagrodami. Zmęczone zwiedzaniem terenów targowych małe nogi mogły odpocząć poszukując szkieletu dinozaura w piaskownicy, czy kreśląc i kolorując mapy.STREFA AKTYWNOŚCI uzupełniła głód wrażeń, zarówno dzieci, młodzieży jak i dorosłych. Odważni spróbowali swoich sił na ściance wspinaczkowej, zaś w namiocie harcerskim fani turystyki dowiedzieli się, jak spakować swój plecak na obóz. W trakcie zabaw można było wygrać wartościowe nagrody rzeczowe. Z myślą
o podróżnikach, preferujących klasyczne formy podróżowania przygotowano ofertę różnego typu namiotów, dostosowanych do warunków biwakowania. Strefa aktywności to również pokazy sztuk walki, warsztaty samoobrony czy nornic - walking, w tym dla seniorów. Osoby uwielbiające spędzać czas gotując miały okazję wziąć udział w pokazach i warsztatach, konkursach i degustacjach wSTREFIE KULINARNEJ.Najmłodsi, wspólnie z rodzicami mogli znaleźć inspiracje do ozdabiania wielkanocnych wypieków albo do urozmaicenia domowego menu o potrawy z różnych zakątków świata.

Nowością tegorocznych targów była aplikacja mobilna usprawniająca komunikację na linii wystawca – odwiedzający. Dzięki współpracy
z firmą Adfairs goście targów mogli pobrać darmową aplikację dostępną na platformę IOS i Android. Rozwiązanie mobilne Na Styku Kultur pełni funkcję interaktywnego pamiętnika przechowującego zdjęcia i notatki z eventu, aby odwiedzający również po zakończonych targach mógł powrócić do interesujących go informacji. Aplikacja umożliwia wybór ulubionych wystawców i kontakt zarówno podczas, jak i po ukończonych targach. Selekcję ulubionych wystawców można dokonać bezpośrednio z aplikacji wyszukując konkretnego wystawcę bądź skanując unikalny kod QR umieszczony na jego stoisku. Bezpłatną aplikację NA STYKU KULTUR można pobrać bezpośrednio ze sklepów App Store bądź Google Play oraz po zeskanowaniu poniższego kodu QR.

Kod QR Na Styku Kultur

Zwiedzający targi znaleźli wiele ciekawych wydawnictw promocyjnych, map i przewodników. Na wszystkich stoiskach bardzo dużą popularnością cieszyły się degustacje regionalnych specjałów. Dzieci z nieukrywaną radością kolekcjonowały balony, książki i malowanki oraz brały udział w przygotowanych dla nich atrakcjach.

Temat podróży, ich planowania i spędzania wolnego czasu powróci wraz z nadejściem przyszłorocznej wiosny i XXIII edycji Targów Regiony Turystyczne Na Styku Kultur.

Zapraszamy za rok! 17 - 19 marca 2017 r.