XVIII Łódzkie Targi Edukacyjne

Gry edukacyjne - seminarium

6 marca 2015 r. godz. 13.00-17.00
sala konferencyjna B

Gry edukacyjne i gamifikacja w procesie nauczania - seminarium


godz. 13.00-13.30             Zrozumieć gry - prawdy i mity na temat gier. Badawcze i akademickie
                                              spojrzenie na kwestię zastosowania gier wideo w kontekście edukacyjnym

  • potencjalne korzyści i problemy związane z wdrażaniem gier do
  • procesów dydaktycznych (np. kontrowersje nt. gier w perspektywie psychologicznej)
  • groznawstwo jako dziedzina naukowa skupiona na grach
  • wzrastające znaczenie gier w kulturze (a więc i w kulturoznawstwie)

prowadzenie:                  Kamil Jędrasiak (Zakład Mediów Elektronicznych, Uniwersytet Łódzki)

godz. 13.30-14.00            Szkoła odwrócona i gamifikacja na przykładzie Khan Academy

  • Nowe technologie i koncepcje nauczania – szkoła odwrócona
  • Gamifikacja i Gry w edukacji
  • Khan Academy – nowoczesna i bezpłatna platforma edukacyjna

prowadzenie:                     Sebastian Starzyński (Fundacja Edukacja Przyszłości)

godz. 14.30 - 14.45          Gra jako nieoczywiste narzędzie edukacji obywatelskiej

  • Jak za pomocą gry pokazać budżet miasta?
  • Czy grając w grę można pokazać, że podatki to ważna sprawa, a decyzje konsumenckie mają przełożenie na cały świat?
  •  3 etapy do wiedzy - "Jak się Łodzi powodzi" jako instrument edukacji obywatelskiej dla dzieci z szkół podstawowych.

prowadzenie:                 Ilona Majewska (Stowarzyszenie Tkalnia)

godz. 14.45 - 15.15         Nie tylko na komputerze!

  • Gry miejskie jako nowoczesne medium wykorzystane w edukacji, promocji i marketingu.
  • Gry mobilne wykorzystujące przestrzeń.
  • Rozszerzona rzeczywistość - gry ARG.

prowadzenie:                 Vojislav Radojičić (Departament Gier Stowarzyszenia Topografie)

godz. 15.15 - 15.45     Gry komputerowe - strata czasu czy nowa forma edukacji?

  • Czy gry komputerowe mogą zabijać?
  • Jak ujarzmić grę komputerową i wykorzystać ją w edukacji?
  • Klasyfikacja gier komputerowych - PEGI

prowadzenie:                  Maciej Mazurkiewicz (Stowarzyszenia Wspierania Edukacji i Rodziny „Sternik”)

godz. 15.45 - 16.15    Dyskusja panelowa z udziałem prelegentów na temat gier i ich
                                       obecności w świecie rozrywki, edukacji i w życiu codziennym

  • Po co ludzie grają w gry?
  • Jakie korzyści mamy z grania?
  • Gry tradycyjne a gry komputerowe.
  • Od rozrywki przez edukację do tematów filozoficznych

prowadzenie:               Anna Jurek  (Fundacja Nowoczesnej Edukacji SPUNK)


godz. 16.15 - 16.45    Wykorzystanie gamifikacji w procesach edukacyjnych. Gamifikacja
                                       - jak ją wdrażać (case study na wybranych przykładach)

prowadzenie:               Edyta Stanisz-Bush (ESB Consulting & management)